Pre efektívne zviditeľnenie vášho webu, jeho rastúcu návštevnosť, vznik požadovaných konverzií a v neposlednom rade budovanie vášho brandu vie byť veľmi funkčným nástrojom SEO, respektíve súbor techník orientujúcich sa primárne na optimalizáciu pre vyhľadávače. Avšak za predpokladu, že SEO bude vykonávané kvalitne, bez penalizácii a dáte mu svoj čas.
Z hľadiska dlhodobého efektu sa rovnako odporúča jeho pravidelnosť, čo však samozrejme záleží na individuálnom rozhodnutí a na tom, do akej miery budete s funkciou SEO pre váš web spokojní. Každopádne perspektívnejšie výsledky prináša dlhší a kontinuálny postup, než ten krátkodobý a nárazový.
Zaujímavá je pomerne široká výbava nástrojov týchto postupov a stále nových či inovovaných praktík. Takisto sa skúsenosťami prichádza na to, ktoré techniky sa javia ako istejšie a funkčné a ktorým sa naopak môžete vyhnúť. Dostávame sa tak do bodu, kedy si niektoré postupy predstavíme bližšie a v stručnosti si charakterizujeme ich význam či naopak chybné stanovisko.
Krátkodobé techniky
Prinesú očakávaný efekt, no po pár mesiacoch je nadšenie preč, stránka začne vo vyhľadávačoch klesať a čo potom? Mám na mysli agresívne postupy, ktoré čo najviac a nepremyslene nahustia obsah stránky, spätné odkazy riešia rýchlo vo forme spamu, atď. Výsledok, respektíve vyššia priečka vo vyhľadávaní je síce viditeľná, no len krátkodobo. Ak som spomenul hustenie obsahu, môže sa to týkať nadmerného používania kľúčových slov (keywords) a ísť o v podstate nepovolenú praktiku, pričom tento názor a odbornejšiu charakteristiku danej problematiky zastávajú aj profesionáli Keyword stuffing Seolight.
Preto je vždy lepšie vsadiť na premyslený a možno dlhšie trvajúci systém a predovšetkým kvalitný obsah s potenciálom, rovnako tak na vhodné umiestnenie spätných odkazov. Následne môžete očakávať perspektívnejšie výsledky.