Vedzte, že nie ste sami. Takzvané internetové hviezdy nepadnú do oka každému, hlavne kvôli tomu, že ich je každý deň čoraz viac a viac. Ak sa kedysi spustila vlna kritiky na talentové súťaže a ich účastníkov, ktorí sa po čase stratili z televíznych obrazoviek, ako sú na to Youtuberi a Instagrameri?
Je to ešte o autentickosti?
To sa mnohý pýtajú, keď vidia čoraz mladších vydávať sa na dráhu internetovej hviezdy. To, čo mnohým vadí je fakt, že často nejde o nič iné len ako o dobre cielenú reklamu. Videá alebo články o živote a jeho problémoch sa zriedka vyskytujú na pravidelnej báze, a keď áno, ich hĺbka nie je dostatočná. Nečudo, že odborníci hovoria o tejto generácii ako o narcistickej a úplne bez sebakritiky. Všetko sa to zväčša začína v okruhu vlastných kamarátov. Ak ich máte priveľa, môže vám napadnúť, že by ste chceli zasiahnuť aj širšie publikum. Zväčša však ide len o bezduchú seba prezentáciu a peniaze za odvedenú reklamu.
Nejeden prieskum ukázal, že to, čo ľuďom na týchto zabávačoch vadí je fakt, že ich tvorba je na míle vzdialená realite. Nikto nepotrebuje profesionálne líčenie na každý deň, alebo rady ako cestovať do Dubaja. Bežný človek a teda konzument rieši oveľa rozdielnejšie veci, ktoré majú neraz dôležitejšiu úlohu v živote ako bezduché video. Samozrejme, aj takýto obsah musí existovať pre chvíle kedy sa chceme odreagovať. Problém je však v tom, že už dávno to nie je o publiku, ale o samotných hercoch.
Neraz sa stáva, že pri vyslovenej kritike, ľudia
upodozrievajú, že vychádza zo závisti a pocitu menej cennosti. Často to nie je tak.
Bohužiaľ zdá sa, že opakujeme chyby našich predkov. Kultúra, ktorá by sa mohla posúvať dopredu je brzdená dennodennými výlevmi videí, ktoré nemajú žiadnu hodnotu, ale obrovskú fanúšikovskú základňu. Namiesto princezien a princov, preto mládež vzhliada často k idolom bez duše a významu, a čo horšie, bez žiadnej idey.